Pages

Sunday, November 14, 2010

AKU,HEALS &...(II)

............continue.....
Bismillahirrahmanirrahim (30/10/2010)
Dalam perjalanan ke kelas PBL, saya menelefon mak untuk bertanya khabar dan ingin berkongsi perasaan saya bersamanya.Oh Mak,sangat merinduimu. Saya menceritakan keadaan saya menerima panggilan dari committee dan apa yang saya fikir,rasa dan sebagainya. Sebelum ini,saya sudah menjangkakan apa yang mak akan cakap dan nasihat, tapi ternyata agakan itu salah sama sekali. Oh mak, kau amat memahamiku. Mak memberi kata-kata positif , "ini adalah satu pengalaman dan peluang. Mak dulu pun pernah jadi exco. Jika seandainya angah terpilih, ingatlah Allah tahu kemampuan angah sebab dalam firmannya,
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya….(Al-Baqarah:286)

Ya Allah,langsung tidak teringat kata-kata Allah ini. Syukran jiddan mak ingatkan angah.Sayang mak.
InsyaAllah, angah redha dan yakin Allah lebih tau mana yang terbaik untuk hambanya melebihi hambaNya sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...