Pages

Saturday, November 23, 2013

SEMANGAT!!!

Bismillahirrahmanirrahim.

Subhanallah, hari ini baru ku sedari dalam diri ini mengalir darah penulis.
Abah dahulu seorang yang sangat kreatif.
Abah selalu bercerita tentang zaman mudanya. Abah menjadi penulis skrip,menjadi penulis drama radio, mengarang sajak semasa dalam polis, pernah memenangi hadiah, drama radionya tersiar dan banyak lagi.

Subhanallah, Allah mempunyai cara didikannya tersendiri.
Tatkala aku rasa begitu sukar untuk menulis, mak hadir bercerita tentang abah.
Tatkala aku rasa begitu payah dengan kerja, mak hadir bercerita tentang semangat abah.
Tatkala aku rasa sungguh buntu, mak hadir bercerita tentang amalan-amalan yang abah pesan dan tinggalkan untuk kami.
Tatkala aku rasa sukar untuk melakukan sesuatu, mak hadir bercerita tentang pesanan abah.
Tatkala aku hilang arah tuju, mak mengingatkan aku tentang Allah, Rasul dan impian abah.
Tatkala aku merindui abah, mak segera mengingatkan aku membaca Al-Fatihah.

Subhanallah, diriku adalah sebahagian dari dirimu berdua.
Diriku adalah hasil didikan kalian berdua.
Diriku adalah gabungan inspirasi kalian.
Diriku adalah kalian.

Teringat kata-kata kalian, 
"Angah, we can conquer the world"

Yes, I'm in control.
Allah s.w.t telah memberi satu perkara yang makhluk lain tidak ada.
iaitu PILIHAN.CHOICE.

Allah juga telah kurniakan satu perkara yang kita boleh pilih.
antara menjadi ORANG PUTUS ASA vs PEJUANG.

Allah juga telah beri semangat pada kita.
"Innallaha ma'ana"

PILIH>>>PEJUANG>> Allah ada!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...